Покаянный канон ангелу хранителю перед причастием. Канон ангелу хранителю великий

Согласно библейскому учению, уныние и скорбь - это состояния греховного плана. Поскольку человек, впадая в них, перестает представлять собой явление жизни, не излучает энергию жизненную. А ведь сказано: «По свету вашему да будет вам» (апостол Павел).

Потому важно, несмотря на разные ситуации и явления, которые происходят в жизни, даже попав в состояние уныния, стараться как можно скорее из него выйти.

Одним из способов, созданным еще в VIII веке нашей эры Святым Феостириктом, является пение Канона Покаянного ко Господу, Богородице, Ангелу-Хранителю. Об этом речь пойдет в данной статье.

Об авторе канонов

Монах Феостирикт (по другим источниками Феоктирист) жил в VIII веке нашей эры. Он был известным в то время почитателем священных икон и духовным писателем.

Как раз в годы его жизни правил в Греции Константин Копроним. Это был жестокий царь, поскольку период его правления считается временем развития иконоборчества в церкви. Константина Копронима даже сравнивали с языческим императором Диоклетианом, который жестоко издевался над христианами.

Также и этот правитель подвергал монахов за то, что те защищали христианскую веру, оберегали иконы, ужасным пыткам.

Так и Святой Феостирикт не явился исключением: горячей смолой ему были обожжены руки и нос. Других же били камнями.

Каноны

В древних источниках сообщается, что святой часто испытывал состояние уныния из-за постоянного гонения со стороны правителя страны на христиан. Он глубоко переживал постоянно обрушивающиеся нападки.

А потому, будучи человеком глубоко верующим, а также духовным писателем, составил специальные песни-поэмы, которые названы Священными Канонами Покаянными Христу, Богородице, Ангелу-Хранителю. И они помогали монаху уходить прочь от негативного состояния и вновь приходить к радости и умиротворенности.

В настоящее время, верующие, которые применяют Каноны, также ощущают положительный результат относительно своего внутреннего состояния.

Их поют совмещенно "Покаянный Канон Господу, Богородице и Ангелу" или каждый по отдельности. Но это не влияет на смысл и результат.

Называются эти песни так:

О языке песен-канонов

В статье размещен Канон Покаянный Пресвятой Богородице на русском языке. А также к Ангелу-Хранителю и Господу (объясняются на русском).

В храмах они поются на церковно-славянском языке. Но поскольку не все знают и понимают этот язык, песни переведены на русский, чтобы каждый мог четко уяснять смысл.

Также они переведены на другие языки мира, чтобы Каноны могли воспевать иные народности, почитающие православную веру.

Канон покаянный молебный Богородице

Начинается песнь с Тропаря Богородице (4 Глас), в котором говорится о том, что к Царице Небесной усердно обращается человек и перед Нею преклоняется, каясь и взывая о помощи из глубины души своей.

Далее, следует восхваление Богородицы и обещание человека никогда не отступать от Владычицы, поскольку именно Она - защита, опора, поддержка для земных праведников. Только благодаря Ей они свободны до сих пор.

Псалом 50 гласит о взывании к милости Божьей и просьба очистить от греха. Обновить сердце и дух. Наполнить радостью. Просьба помочь открыть уста и восхвалять Господа перед другими людьми, не ведая страха. О готовности жертвовать.

Начинается Канон Покаянный Богородице (на русском языке) с Гласа 8, Песнь 1, с Ирмоса - связующего смыслового звена между Тропарем и Каноном. Песня хвалы Богу.

Припев: просьба к Богородице о спасении от искушений, страстей, напастей и бед. Звучит слава Царице Небесной, что Сына-Спасителя родила. Просьба избавления от бедствий.

Песнь 3. Ирмос: просьба к Господу в утверждении любви человека к Нему.

  • Припев первый: поется о том, что Богородица - Защитница и Покровительница человеческая, Причина всех благ.
  • Припев второй: мольба о помощи к Богородице, чтобы смятение и уныние рассеялось. Называние Ее Родительницей Начальника Тишины.
  • Слава (рекомендуется при этом произносить "Слава Отцу и Сыну и Святому Духу").
  • И ныне (рекомендуется произносить: "И ныне и присно и во веки веков. Аминь").
  • Далее, просьба спасти от бед рабов Царицы Небесной (людей, почитающих Ее), поскольку к Ней обращаются в молитвах после Бога. Просьба о воззрении Ее на тело и душу человека скорбящего.
  • Тропарь, Глас 2. Название Богородицы Горячим Ходатайством, Стеною неприступною, Источником милости, Прибежищем миру.

Песнь 4. Ирмос: понимание таинства Промысла Господня, прославление Бога.

  • Припев первый: обращение человека к Царице Небесной об успокоении страстей волнения и бури согрешения.
  • Припев второй: просьба к Богородице о милосердии.
  • Припев третий: Благодарственная песнь Богоматери.
  • Слава. Просьба о помощи.
  • И ныне. Благодарность Царице Небесной, что Она Надежда и Утверждение, и Спасения Стена Непоколебимая.

Песнь 5. Ирмос: просьба к Господу-Человеколюбцу о просвещении Повелений Его и Мире.

  • Припев первый: воззвание к Пречистой Богородице наполнить сердце человека радостью и весельем светлым.
  • Припев второй: просьба избавить от бед.
  • Слава. молитва к Богородице рассеять мглу человеческих согрешений.
  • И ныне. Просьба об исцелении.

Песнь 6. Ирмос: молитва к Господу о возвещении печалей человека.

  • Припев первый: просьба к Богородице молить Сына Ее от злодейства врагов избавить человека.
  • Припев второй: обращение к Царице Небесной как Защитнице жизни и Охраны верной, расторгающую искушения, злобу нечистого, отгоняющую в молитве от страстей пагубных избавить человека.
  • Слава. Просьба о спасении от страстей и бед.
  • И ныне. Просьба о спасении от гибельных болезней тела.

Кондак. Глас 6. Обращение к Богородице как к Защите христиан надежной, Ходатайству перед Богом.

Второй кондак. Глас 6. Обращение к Пресвятой как единственной Помощнице и Надежде.

Стихира. Глас 6. Просьба к Богородице не о земном заступничестве, а о Небесном.

Песнь 7. Ирмос: песнь про юношей из Иудеи, которых сожгли за их веру в Троицу.

  • Припев первый: воспевание Спасителя, который пришел на Землю через Чрево Богородицы - Защитницы Мира.
  • Припев второй: обращение к Царице Небесной как к Матери чистой, которая родила Любящего Милосердие, в молитве избавления от согрешений и душевной скверны.
  • Слава. Обращение к Господу, который явил Матерь Свою Сокровищницей спасения и Источником вечности.
  • И ныне. Просьба к Богородице об исцелении душевных и телесных немощей человека.
  • Припев первый: просьба к Царице Небесной не презреть помощи у Нее просящих, превозносящих Ее вовеки.
  • Припев второй: воспевание Богородицы, как Врачевательницы немощей человеческих.
  • Слава. Воспевание Девы, обильно изливающей исцеления тем, кто с Верою воспевает Ее.
  • И ныне. Воспевание Девы, отражающей искушения.

Песнь 9. Ирмос: утверждение о том, что истинно Богородицей исповедуют Матерь Господа.

  • Припев первый: просьба человека к Царице Небесной не отвергать слез его, но стереть их с лица.
  • Припев второй: просьба наполнить сердце Радостью.
  • Припев третий: просьба к Богородице сделаться Пристанищем, Защитой, Стеной непоколебимою, Убежищем, Покровом, Радостью для людей, к Ней прибегающим.
  • Слава. Просьба к Царице Небесной Светом озарения прогнать мрак неведения.
  • И ныне. Просьба об исцелении из немощи во здравие.

Стихиры, Глас 2. Песнь Богородице, восхваление и благодарность. Просьба молиться за спасение людей всех Святых.

Молитва в Покаянном Каноне ко Святой Богородице

После Канона следует Молитва к Царице Небесной. Она состоит из двух частей.

  1. В первой следует обращение-просьба о помощи, утешении, разрешении страданий и бед.
  2. А во второй части сначала идет молитва-ропот, плачь о помощи. Затем восхваление Богородицы, уже радостная просьба о помощи. И в заключении Канона Покаянного Богородице на русском языке звучит «Радуйся!».

Канон покаянный к Ангелу-Хранителю

Начинается с Тропаря, Гласа 6. Обращение к Ангелу Божьему, хранителю святому, утвердить ум человеческий на истинном пути, а душу воспламенить любовью к небесному Отцу.

Слава Отцу, и Сыну, и Духу Святому. И во веки веков. Аминь.

Богородице: просьба к Царице Небесной, Святой Владычице, молить о спасении души человеческой Христа и Ангела. И простить грехи.

Канон. Глас 8. Песнь 1. Ирмос: песнь благодарности Господу, что Он провел народ Свой через воды Красного моря.

  • Припев первый: о милости к Иисусу Христу воспеть песнь и вознести хвалу Ангелу.
  • Припев второй: просьба к Ангелу-Хранителю молить Бога о человеке, что в неразумии и лености пребывает в данный момент. Не оставить его погибающего.
  • Слава. Просьба направить ум правильно, к Господу, и получить прощение грехов, и отвернуться от зла.
  • И ныне. Просьба к Богородице молиться о человеке вместе с Ангелом-Хранителем.

Песнь 3. Ирмос: воззвание, что Господь - Утверждение и Свет.

  • Припев первый: песнь о помышлениях и душе, устремленной к Ангелу-Хранителю. Просьба избавления от напастей вражеских.
  • Припев второй: признание о враге, попирающем и наставляющем исполнять свои желания. Просьба к Ангелу о Защите.
  • Слава. Просьба к Ангелу даровать возможность воспевать песнь Хвалы Богу и Ангелу-Хранителю.
  • И ныне: просьба к Богородице исцелить язвы души и прогнать врагов, борющихся с человеком.

Седален. Глас 2. Воззвания к Ангелу о защите и сохранении от коварных уловок, о направлении к Жизни Небесной, о вразумлении, просвещении и укреплении.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И во веки веков. Аминь.

Богородице: обращение к Пречистой вместе с Ангелом о помощи в избавлении от всякого затруднения, даровании умиления и света душе.

Песнь 4. Ирмос: услышание человеком о Таинстве Промысла Господня. Вразумление дел Его. И прославление Его.

  • Припев первый. Просьба к Ангелу всегда молить Господа о человеке, не оставлять его, мир сохранять и спасение подавать.
  • Припев второй. Молитва к Ангелу, как Заступнику и Хранителю жизни от Бога. Просьба от всяких бед освободить.
  • Слава. Просьба об очищении и избавлении к Ангелу.
  • И ныне: просьба к Богородице об избавлении от бед и затруднений.

Песнь 5. Ирмос: прославление Господа.

  • Припев первый. Песнь к Ангелу-Хранителю молить Господа об избавлении от зол гнетущих.
  • Припев второй: песнь к Ангелу, как Свету сияющему, просветить душу человеку.
  • Слава. Просьба к Ангелу сохранять бодрствование в человеке.
  • И ныне. Просьба к Деве Марии низложить вражеские возношения, а воспевающих Ее - возвеселить.

Песнь 6. Ирмос: о даровании Ризы.

  • Припев первый: молитва к Ангелу о спасении от напастей и печалей.
  • Припев второй: просьба к Хранителю освятить ум и мысли.
  • Слава. Просьба к Ангелу-Хранителю сердце человеческое сохранять от смятения, бодрствующим быть в делах благих и направить к тишине животворящей.
  • И ныне. Песнь восхваления Богородицы.

Кондак. Глас 4. Просьба к Ангелу о милосердии, не отлучении от человека, о просветлении.

Икос. Молитва-просьба к Ангелу-Хранителю о помиловании и сохранении души, о просветлении помыслами добрыми, о низложении злоумышленных против человека врагов, помочь стать ему достойным Царства Небесного.

Песнь 7. Ирмос: о юношах из Иудеи, которые оставались верными Святой Троице. За это были сожжены.

  • Припев первый: просьба к Ангелу о милости, ибо Он заступник, наставник и хранитель жизни человека навеки.
  • Припев второй. Молитва к Ангелу о защите души человеческой от нападений разбойников на пути и направлении ее на Путь покаяния.
  • Слава. Просьба к Ангелу об исцелении посрамленной души человека.
  • И ныне. По молитвам Богородицы, просьба премудростью исполнить и крепостью божественной.

Песнь 8. Ирмос: воспевание Царя Небесного.

  • Припев первый: просьба к Ангелу-Хранителю утвердить жизнь человека и пребывать вовеки с ним.
  • Припев второй: воспевание Ангела - души человеческой наставника и хранителя.
  • Слава. Моление Ангела быть Покровом и Крепостной стеною во времена испытаний.
  • И ныне. Просьба к Богородице быть для человека, верующего в Нее, Помощницей и Тишиной.

Песнь 9. Ирмос: обращение к Господу, которого почитают истинно через Богородицу и с Ангелами величают его.

  • Припев Иисусу: просьба-песнь о помиловании и присоединении человека к сонмам праведников.
  • Припев: просьба к Ангелу-Хранителю о мышлении и творении доброго и полезного, явить силу праведным и непорочным в немощи.
  • Слава. Прошение Ангела молить о человеке Господа и помиловать его.
  • И ныне. Просьба к Деве Марии о молении Ею Сына освободить человека от уз и спасении.

Молитва к Ангелу-Хранителю

Также, как и молитва к Богородице, Покаянный Канон завершающая, так и в конце Канона Покаянного к Ангелу-Хранителю молитва.

В самом ее начале признание, покаяние в грехах человеческих: леность, злой нрав, постыдные дела. Но на то воля человеческая, каждому данная Богом от рождения.

В завершении звучит молитва-просьба о помощи, милосердии, заступничестве против злого противника святыми молитвами ангельскими.

Канон покаянный ко Господу Иисусу Христу

Начинается с Песни 1. Ирмос: воспевание Богу победной песни, когда по суше прошли израильтяне, а фараоны утонули в море. Просьба о помиловании, покаянная молитва Господу.

  • И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
  • Обращение к Матери Божьей с просьбой избавления от сетей тьмы. И наставления на Путь покаяния.

Песнь 3. Ирмос: хвала Господу святому и милосердному. Покаяние души до суда страшного.

  • Слава. Молитва-покаяние души человека, делами и мыслями оскверненного, жестокосердного.
  • И ныне. Молитва-покаяние и просьба о помиловании Богородице.

Седален. Раскаяние в делах лукавых при мысли о страшном дне, просьба к Господу о помиловании.

  • Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
  • И ныне. Молитва о помощи и спасении к Царице Небесной.

Песнь 4. Ирмос: воспевание Господа Святой Церковью. Путь праведника узок, а сладострастника широк и удобен - призыв оберегаться от второго. Покаяние.

  • Слава. Призыв искать на земле Царства Божьего, нежели богатств материальных, которые тленны.
  • И ныне. Просьба-молитва к Богородице о помиловании, укреплении добродетели, сопровождении до Царства Божьего.

Песнь 5. Ирмос: утренняя молитва-просьба к Господу наполнить душу человека Божественным Светом, Любовью, Светлым стремлением. Покаяние в делах грешных.

  • Слава. Господь принимает грешников раскаявшихся, как блудницу и разбойника в земной жизни.
  • И ныне. Просьба о помощи и очищении души к Матери Божьей.

Песнь 6. Ирмос: воззвание к Господу о спасении от погибели в море житейском, где полно искушений.

  • Слава. Молитва покаяния и милосердия. Просьба о помощи освобождения от греха.
  • И ныне. Просьба к Богородице сохранить от видимого и невидимого зла человека.

Кондак. Обращение к душе согрешившей покаяться перед Господом.

Икос. Просьба к душе о покаянии прежде смерти.

Песнь 7. Ирмос: воспевание печи, сотворенной Ангелом, окропляющей росою святых отроков и Божьим повелением Халдеев, что даже мучитель-царь воскликнул благословение Богу. Воззвание к душе человека не надеяться на тленное богатство и красоту внешнюю.

  • Слава. Призыв душе вспомнить о вечной жизни для праведников и мучениям для недостойных.
  • И ныне. о скорой помощи и помиловании.

Песнь 8. Ирмос: превознесение Христа за совершенные Им Святые Дела. Просьба к Господу о покаянии и помиловании.

  • Слава. Вера в Господа и просьба о покаянии прежде смерти.
  • И ныне. Молитва о покаянии к Пречистой Богородице.

Песнь 9. Ирмос: молитва человека к Царице Небесной, Ангелам и Архангелам избавления от муки вечной.

  • Слава. Молитва к святым мученикам, пустынникам, праведникам обратиться к Господу о помиловании человека.
  • И ныне. Просьба к Матери Божьей помолиться о человеке Господу, помиловать его во время суда.

Молитва к Господу Иисусу Христу

Горячая молитва кающегося праведника ко Христу, который Своими страданиями исцелил страсти человеческие, Своими язвами уврачевал язвы человеческие. Просьба даровать благоухание телу Животворящее и усладить душу Честной Кровью, чтобы ушла горечь врагами излитая.

Просьба возвысить ум человеческий к Господнему, отвести от пропасти погибели, даровать покаяние и благодать.

Молитва заканчивается просьбой отыскать человека праведного и приобщить его к пастбищу Господа, к овцам избранного стада.

В заключение

Покаянный Канон к Богородице, Ангелу-Хранителю и Иисусу Христу является достаточно сильной песнью-молитвой. Приобщаться к этой святыне необходимо только с искренними побуждениями в покаянии.

Но каждый, кто когда-либо обращается к Канону Покаянному ко Пресвятой Богородице на русском или церковно-славянском языке - обязательно получает помощь и поддержку.

Канон состоит из девяти песен, которые читаются все вместе только в каноне Андрея Критского и в канонах родительской субботы. В других случаях в канонах используют чаще две, три, четыре или восемь песен.

Каноны, в которых не используется вторая песнь, являются восьмипесенными. В дни Великого поста используются каноны трех- или четырепесенные, которые являются «трипесницами» и «четверопесницами», а каноны состоящие из двух песен являются «двупесницами».

Каноны византийские и греческие современные между собой метрически похожи. При славянском переводе невозможно скопировать точное стихотворное содержание греческой метрики, что в таком случае позволяет ирмос петь, а тропари читать. Пасхальный канон является исключением, его необходимо петь целиком. Такой канон поется одним из восьми гласов.

Основу канона являются ветхозаветные песни. Когда канон поется, следует чтобы все тексты библейских песен и тропари распределялись поровну между ликами, поэтому число песен и тропарей всегда четное. Для того чтобы облегчить слушание канона и привлечь новое внимание слушателей, его поделили на три части. Между частями канона читается что-нибудь противоположное по смыслу канону. Канон — это восхваляющая песнь со сложной мелодией.

Междопесние позволяет провести молитву вместо хвалы, песнь заменяется чтением, а сложный напев заменяется простым. Это позволяет междопесние в каноне разделить на три группы: чтение, молитва и пение. Следуя Уставу необходимо каждый день объединять несколько канонов (в будние дни три, а в праздничные и выходные четыре канона).

Следуя традициям Русской Православной Церкви, канон читается вместе с молитвами, которые читаются перед причащением. Следуя современным церковным книгам, где сказано, что канон ангелу хранителю перед причастием. Перед причащением необходимо посетить вечернее богослужение, а затем, читая дома молитвы перед сном читаются также и три канона: канон покаяния ко Господу Иисусу Христу, молебный канон ко Святой Богородице и в конце только читается канон ко Ангелу Хранителю.

В заключении домашнего молебна перед причастием необходимо прочитать последование ко святому Причащению. После чтения всех необходимых молитв дома, уже запрещается принимать пищу и даже пить воду, так как таинства Причащения проходит натощак. С раннего утра читаются утренние молитвы и если не читались молитвы вечером ко Святому Причащению, эти молитвы утром прочитать обязательно.

Желающие пройти Причащение должны приготовиться к нему. Такое говение (приготовление) проходит не один день. Следуя всем церковным правилам перед причащением необходимо телу воздержание, то есть должна быть полная телесная чистота и соблюдение в эти дни поста.

В пост в дни перед причастием запрещается вся пища животного происхождения: молоко, мясо, яйца. Но когда проходит еще и строгий пост, в таком случае запрещается даже рыба. Другую пищу, фрукты, овощи, хлеб, следует принимать умеренно. Рекомендуется воздержаться от мирских праздников и гуляний.

Также канон молебный ангелу хранителю читается и в другие дни. Следуя Уставу Церкви, вечером проходят молитвы вечерние и повечерие. На молитвах повечерии каноны Иисусу Христу, Богородицы, Ангелу Хранителю и канон данного дня читаются после молитвы Сила веры. Взять, к примеру, понедельник: на повечерии читаются каноны: покаяния Господу Иисусу Христу, молебный Богородице либо по гласу Октоиха, святой Предтече Иоану, а затем только читается канон ангелу хранителю.

Канон покаянный ко ангелу хранителю можно читать если человек оказывается в трудной ситуации и ему необходима поддержка Ангела-Хранителя. Читается данный канон при необходимости, как за себя, так и за родных и близких заботясь о них.

(1) Тропaрь , глас 6-й
Ангеле Божий, хранителю мой святый, живот мой соблюди во страсе Христа Бога, ум мой утверди во истиннем пути, и к любви горней уязви душу мою, да тобою направляемь, получу от Христа Бога велию милость.

Богородичен
Святая Владычице, Христа Бога нашего Мати, яко всех Творца недоуменно рождшая, моли благость Его всегда, со хранителем моим ангелом, спасти душу мою, страстьми одержимую, и оставление грехов даровати ми.


Канон
, глас 8-й
Песнь 1
Ирмо́с
: Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.

Иисусу : (2) .
Песнь воспети и восхвалити, Спасе, Твоего раба достойно сподоби, безплотному Aнгелу, наставнику и хранителю моему.

Припев (3) :
Един аз в неразумии и в лености ныне лежу, наставниче мой и хранителю, не остави мене, погибающа.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Ум мой твоею молитвою направи, творити ми Божия повеления, да получу от Бога отдание грехов, и ненавидети ми злых настави мя, молюся ти.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молися, Девице, о мне, рабе Твоем, ко Благодателю, со хранителем моим Aнгелом, и настави мя творити заповеди Сына Твоего и Творца моего.


Песнь 3

Ирмо́с: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Все помышление мое и душу мою к тебе возложих, хранителю мой; ты от всякия мя напасти вражия избави.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Враг попирает мя, и озлобляет, и поучает всегда творити своя хотения; но ты, наставниче мой, не остави мене погибающа.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Пети песнь со благодарением и усердием Творцу и Богу даждь ми, и тебе, благому Aнгелу хранителю моему: избавителю мой, изми мя от враг озлобляющих мя.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Исцели, Пречистая, моя многонедужныя струпы, яже в души, прожени враги, иже присно борются со мною.


Седален,
глас 2-й
От любве душевныя вопию ти, хранителю моея души, всесвятый мой Aнгеле: покрый мя и соблюди от лукаваго ловления всегда, и к жизни настави небесней, вразумляя и просвещая и укрепляя мя.

Богородичен
Богородице безневестная Пречистая, Яже без семени рождши всех Владыку, Того со Aнгелом хранителем моим моли, избавити ми ся всякаго недоумения, и дати умиление и свет души моей и согрешением очищение, Яже едина вскоре заступающи.


Песнь 4

Ирмо́с: Услышах, Господи, смотрения Твоего тaинство, разумех дела Твоя и прослaвих Твое Божество.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Моли Человеколюбца Бога ты, хранителю мой, и не остави мене, но присно в мире житие мое соблюди и подаждь ми спасение необоримое.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Яко заступника и хранителя животу моему прием тя от Бога, Aнгеле, молю тя, святый, от всяких мя бед свободи.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Мою скверность твоею святынею очисти, хранителю мой, и от части шуия да отлучен буду молитвами твоими и причастник славы явлюся.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Недоумение предлежит ми от обышедших мя зол, Пречистая, но избави мя от них скоро: к Тебе бо единей прибегох.


Песнь 5

Ирмо́с : Утренююще вопием Ти: Господи, спаси ны; Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не вемы.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Яко имея дерзновение к Богу, хранителю мой святый, Сего умоли от оскорбляющих мя зол избавити.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Свете светлый, светло просвети душу мою, наставниче мой и хранителю, от Бога данный ми Aнгеле.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Спяща мя зле тяготою греховною, яко бдяща сохрани, Aнгеле Божий, и возстави мя на славословие молением твоим.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Марие, Госпоже Богородице безневестная, надеждо верных, вражия возношения низложи, поющия же Тя возвесели.


Песнь 6

Ирмо́с: Ризу ми подаждь светлу, одеяйся светом яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.

Припев : Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Всяких мя напастей свободи, и от печалей спаси, молюся ти, святый Aнгеле, данный ми от Бога, хранителю мой добрый.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Освети ум мой, блаже, и просвети мя, молюся ти, святый Aнгеле, и мыслити ми полезная всегда настави мя.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Устави сердце мое от настоящаго мятежа, и бдети укрепи мя во благих, хранителю мой, и настави мя чудно к тишине животней.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Слово Божие в Тя вселися, Богородице, и человеком Тя показа небесную лествицу; Тобою бо к нам Вышний сошел есть.


Кондак
, глас 4-й
Явися мне милосерд, святый Aнгеле Господень, хранителю мой, и не отлучайся от мене, сквернаго, но просвети мя светом неприкосновенным и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.

Икос
Уничиженную душу мою многими соблазны, ты, святый предстателю, неизреченныя славы небесныя сподоби, и певец с лики безплотных сил Божиих, помилуй мя и сохрани, и помыслы добрыми душу мою просвети, да твоею славою, Aнгеле мой, обогащуся, и низложи зломыслящия мне враги, и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.


Песнь 7

Ирмо́с : От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногдa, верою Троическою плaмень пещный попрaша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Милостив буди ми, и умоли Бога, Господень Aнгеле, имею бо тя заступника во всем животе моем, наставника же и хранителя, от Бога дарованнаго ми во веки.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Не остави в путь шествующия души моея окаянныя убити разбойником, святый Aнгеле, яже ти от Бога предана бысть непорочне; но настави ю на путь покаяния.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Всю посрамлену душу мою привожду от лукавых ми помысл и дел: но предвари, наставниче мой, и исцеление ми подаждь благих помысл, уклоняти ми ся всегда на правыя стези.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Премудрости исполни всех и крепости Божественныя, Ипостасная Премудросте Вышняго, Богородицы ради, верою вопиющих: отец наших Боже, благословен еси.


Песнь 8

Ирмо́с: Царя Небеснаго, Егоже поют вои aнгельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
От Бога посланный, утверди живот мой, раба твоего, преблагий Aнгеле, и не остави мене во веки.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Ангела тя суща блага, души моея наставника и хранителя, преблаженне, воспеваю во веки.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Буди ми покров и забрало в день испытания всех человек, воньже огнем искушаются дела благая же и злая.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Буди ми помощница и тишина, Богородице Приснодево, рабу Твоему, и не остави мене лишена быти Твоего владычества.


Песнь 9

Ирмо́с: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево чистая, с безплотными лики Тя величaюще.

Иисусу : Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя (2) .
Помилуй мя, едине Спасе мой, яко милостив еси и милосерд, и праведных ликов сотвори мя причастника.

Припев: Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.
Мыслити ми присно и творити, Господень Aнгеле, благая и полезная даруй, яко сильна яви в немощи и непорочна.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Яко имея дерзновение к Царю Небесному, Того моли, с прочими безплотными, помиловати мя, окаяннаго.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Много дерзновение имущи, Дево, к Воплощшемуся из Тебе, преложи мя от уз и разрешение ми подаждь и спасение, молитвами Твоими.


Молитва Ангелу Хранителю

Ангеле Христов святый, к тебе припадая молюся, хранителю мой святый, приданный мне на соблюдение души и телу моему грешному от святаго крещения, аз же своею леностию и своим злым обычаем прогневах твою пречистую светлость и отгнах тя от себе всеми студными делы: лжами, клеветами, завистию, осуждением, презорством, непокорством, братоненавидением, и злопомнением, сребролюбием, прелюбодеянием, яростию, скупостию, объядением без сытости и опивством, многоглаголанием, злыми помыслы и лукавыми, гордым обычаем и блудным возбешением, имый самохотение на всякое плотское вожделение. О, злое мое произволение, егоже и скоти безсловеснии не творят! Да како возможеши воззрети на мя, или приступити ко мне, аки псу смердящему? Которыма очима, ангеле Христов, воззриши на мя, оплетшася зле во гнусных делех? Да како уже возмогу отпущения просити горьким и злым моим и лукавым деянием, в няже впадаю по вся дни и нощи и на всяк час? Но молюся ти припадая, хранителю мой святый, умилосердися на мя грешнаго и недостойнаго раба твоего (имя), буди ми помощник и заступник на злаго моего сопротивника, святыми твоими молитвами, и Царствия Божия причастника мя сотвори со всеми святыми, всегда, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. (2) Тропарь Иисусу Христу только в первой и девятой песнях канона.
(3) В канонах припев как молитвенное воззвание произносится перед первым и вторым (и третьим, когда он есть) тропарём каждой песни, но не читается перед тропарями, начинающимися со "Слава Отцу и Сыну и Святому Духу" и "И ныне и присно и во веки веков. Аминь."

ЧТО НЕОБХОДИМО ЗНАТЬ ПРИГОТОВЛЯЮЩЕМУСЯ К ТАИНСТВУ СВЯТОГО ПРИЧАЩЕНИЯ

Желающий причаститься должен достойно приготовится к этому святому таинству. Приготовление это (в церковной практике оно называется говением ) продолжается несколько дней и касается как телесной, так и духовной жизни человека. Телу предписывается воздержание, т.е. телесная чистота (воздержание от супружеских отношений) и ограничение в пищи (пост). В дни поста исключается пища животного происхождения - мясо, молоко, яйца и, при строгом посте, рыба. Хлеб, овощи, фрукты употребляются в умеренном количестве. Ум не должен рассеиваться по мелочам житейским и развлекаться.

В дни говения надлежит посещать богослужения в храме, если позволят обстоятельства, и более прилежно выполнять домашнее молитвенное правило: кто читает обычно не все утренние и вечерние молитвы, пусть читает все полностью, кто не читает каноны, пусть в эти дни читает хотя бы по одному канону. Накануне причащения надо быть на вечернем богослужении и прочитать дома, кроме обычных молитв на сон грядущим, канон покаянный, канон Богородице и Ангелу хранителю. Каноны читают или один за другим полностью, или соединяя таким образом: читается ирмос первой песни покаянного канона («Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше») и тропари, затем тропари первой песни канона Богородице («Многими содержимь напaстьми, к Тебе прибегаю, спасения иский: о, Мaти Слова и Дево, от тяжких и лютых мя спаси»), опуская ирмос «Воду прошед...», и тропари канона Ангелу хранителю, тоже без ирмоса («Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися»). Так же читают и следующие песни. Тропари перед каноном Богородице и Ангелу хранителю, а также стихиры после канона Богородице в таком случае опускаются.

Читается также канон ко причащению и, кто пожелает, - акафист Иисусу Сладчайшему. После полуночи уже не едят и не пьют, ибо принято приступать к Таинству Причащения натощак. Утром прочитываются утренние молитвы и все последование ко Святому Причащению, кроме канона, прочитанного накануне.

Перед причащением необходима исповедь - вечером ли, или утром, перед литургией.

Канон читается во время подготовки ко Святому Причащению вместе с Каноном покаянным ко Господу нашему Иисусу Христу, Каноном молебным ко Пресвятой Богородице и Последованием ко Святому Причащению.

Тропарь, глас 6-й

Ангеле Божий, хранителю мой святый, живот мой соблюди во страсе Христа Бога, ум мой утверди во истиннем пути, и к любви горней уязви душу мою, да тобою направляемь, получу от Христа Бога велию милость.

Богородичен

Святая Владычице, Христа Бога нашего Мати, яко всех Творца недоуменно рождшая, моли благость Его всегда, со хранителем моим ангелом, спасти душу мою, страстьми одержимую, и оставление грехов даровати ми.

Канон, глас 8-й

Песнь 1

Ирмо́с: Поим Господеви, проведшему люди Своя сквозе Чермное море, яко един славно прославися.

Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.

Песнь воспети и восхвалити, Спасе, Твоего раба достойно сподоби, безплотному Aнгелу, наставнику и хранителю моему.

Припев:

Един аз в неразумии и в лености ныне лежу, наставниче мой и хранителю, не остави мене, погибающа.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Ум мой твоею молитвою направи, творити ми Божия повеления, да получу от Бога отдание грехов, и ненавидети ми злых настави мя, молюся ти.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молися, Девице, о мне, рабе Твоем, ко Благодателю, со хранителем моим Aнгелом, и настави мя творити заповеди Сына Твоего и Творца моего.

Песнь 3

Ирмо́с: Ты еси утверждение притекающих к Тебе, Господи, Ты еси свет омраченных, и поет Тя дух мой.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Все помышление мое и душу мою к тебе возложих, хранителю мой; ты от всякия мя напасти вражия избави.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Враг попирает мя, и озлобляет, и поучает всегда творити своя хотения; но ты, наставниче мой, не остави мене погибающа.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Пети песнь со благодарением и усердием Творцу и Богу даждь ми, и тебе, благому Aнгелу хранителю моему: избавителю мой, изми мя от враг озлобляющих мя.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Исцели, Пречистая, моя многонедужныя струпы, яже в души, прожени враги, иже присно борются со мною.

Седален, глас 2-й

От любве душевныя вопию ти, хранителю моея души, всесвятый мой Aнгеле: покрый мя и соблюди от лукаваго ловления всегда, и к жизни настави небесней, вразумляя и просвещая и укрепляя мя.

Богородичен

Богородице безневестная Пречистая, Яже без семени рождши всех Владыку, Того со Aнгелом хранителем моим моли, избавити ми ся всякаго недоумения, и дати умиление и свет души моей и согрешением очищение, Яже едина вскоре заступающи.

Песнь 4

Ирмо́с: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Моли Человеколюбца Бога ты, хранителю мой, и не остави мене, но присно в мире житие мое соблюди и подаждь ми спасение необоримое.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Яко заступника и хранителя животу моему прием тя от Бога, Aнгеле, молю тя, святый, от всяких мя бед свободи.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Мою скверность твоею святынею очисти, хранителю мой, и от части шуия да отлучен буду молитвами твоими и причастник славы явлюся.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Недоумение предлежит ми от обышедших мя зол, Пречистая, но избави мя от них скоро: к Тебе бо единей прибегох.

Песнь 5

Ирмо́с: Утренююще вопием Ти: Господи, спаси ны; Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не вемы.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Яко имея дерзновение к Богу, хранителю мой святый, Сего умоли от оскорбляющих мя зол избавити.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Свете светлый, светло просвети душу мою, наставниче мой и хранителю, от Бога данный ми Aнгеле.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Спяща мя зле тяготою греховною, яко бдяща сохрани, Aнгеле Божий, и возстави мя на славословие молением твоим.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Марие, Госпоже Богородице безневестная, надеждо верных, вражия возношения низложи, поющия же Тя возвесели.

Песнь 6

Ирмо́с: Ризу ми подаждь светлу, одеяйся светом яко ризою, многомилостиве Христе Боже наш.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Всяких мя напастей свободи, и от печалей спаси, молюся ти, святый Aнгеле, данный ми от Бога, хранителю мой добрый.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Освети ум мой, блаже, и просвети мя, молюся ти, святый Aнгеле, и мыслити ми полезная всегда настави мя.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Устави сердце мое от настоящаго мятежа, и бдети укрепи мя во благих, хранителю мой, и настави мя чудно к тишине животней.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Слово Божие в Тя вселися, Богородице, и человеком Тя показа небесную лествицу; Тобою бо к нам Вышний сошел есть.

Кондак, глас 4-й

Явися мне милосерд, святый Aнгеле Господень, хранителю мой, и не отлучайся от мене, сквернаго, но просвети мя светом неприкосновенным и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.

Икос

Уничиженную душу мою многими соблазны, ты, святый предстателю, неизреченныя славы небесныя сподоби, и певец с лики безплотных сил Божиих, помилуй мя и сохрани, и помыслы добрыми душу мою просвети, да твоею славою, Aнгеле мой, обогащуся, и низложи зломыслящия мне враги, и сотвори мя достойна Царствия Небеснаго.

Песнь 7

Ирмо́с: От Иудеи дошедше отроцы, в Вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже, благословен еси.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Милостив буди ми, и умоли Бога, Господень Aнгеле, имею бо тя заступника во всем животе моем, наставника же и хранителя, от Бога дарованнаго ми во веки.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Не остави в путь шествующия души моея окаянныя убити разбойником, святый Aнгеле, яже ти от Бога предана бысть непорочне; но настави ю на путь покаяния.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Всю посрамлену душу мою привожду от лукавых ми помысл и дел: но предвари, наставниче мой, и исцеление ми подаждь благих помысл, уклоняти ми ся всегда на правыя стези.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Премудрости исполни всех и крепости Божественныя, Ипостасная Премудросте Вышняго, Богородицы ради, верою вопиющих: отец наших Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмо́с: Царя Небеснаго, Егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

От Бога посланный, утверди живот мой, раба твоего, преблагий Aнгеле, и не остави мене во веки.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Ангела тя суща блага, души моея наставника и хранителя, преблаженне, воспеваю во веки.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Буди ми покров и забрало в день испытания всех человек, воньже огнем искушаются дела благая же и злая.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Буди ми помощница и тишина, Богородице Приснодево, рабу Твоему, и не остави мене лишена быти Твоего владычества.

Песнь 9

Ирмо́с: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево чистая, с безплотными лики Тя величающе.

Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя.

Помилуй мя, едине Спасе мой, яко милостив еси и милосерд, и праведных ликов сотвори мя причастника.

Припев: Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Мыслити ми присно и творити, Господень Aнгеле, благая и полезная даруй, яко сильна яви в немощи и непорочна.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Яко имея дерзновение к Царю Небесному, Того моли, с прочими безплотными, помиловати мя, окаяннаго.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Много дерзновение имущи, Дево, к Воплощшемуся из Тебе, преложи мя от уз и разрешение ми подаждь и спасение, молитвами Твоими.

Молитва к Aнгелу Xранителю

Святый Aнгеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне.

Ангеле Христов святый, к тебе припадая молюся, хранителю мой святый, приданный мне на соблюдение души и телу моему грешному от святаго крещения, аз же своею леностию и своим злым обычаем прогневах твою пречистую светлость и отгнах тя от себе всеми студными делы: лжами, клеветами, завистию, осуждением, презорством, непокорством, братоненавидением, и злопомнением, сребролюбием, прелюбодеянием, яростию, скупостию, объядением без сытости и опивством, многоглаголанием, злыми помыслы и лукавыми, гордым обычаем и блудным возбешением, имый самохотение на всякое плотское вожделение. О, злое мое произволение, егоже и скоти безсловеснии не творят! Да како возможеши воззрети на мя, или приступити ко мне, аки псу смердящему? Которыма очима, ангеле Христов, воззриши на мя, оплетшася зле во гнусных делех? Да како уже возмогу отпущения просити горьким и злым моим и лукавым деянием, в няже впадаю по вся дни и нощи и на всяк час? Но молюся ти припадая, хранителю мой святый, умилосердися на мя грешнаго и недостойнаго раба твоего (имя) , буди ми помощник и заступник на злаго моего сопротивника, святыми твоими молитвами, и Царствия Божия причастника мя сотвори со всеми святыми, всегда, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Порядок чтения по уставу
——————————————————————

Тропарь, глас 6-й

А нгельским зраком сияя, и божественою славою озаряем. Покрый мя кровом крилу твоею, и божественаго ти служения оружием, прогони вся враги моя, видимыя же и невидимыя. Тебе бо имамы крепка оружника, и молитвеника о душах наших. (Дважды) .

Слава, и ныне. Богородичен. И же благословеную нарекии Матерь Себе, прииде на страсть волею Своею, восияв на Кресте, взыскати хотя Адама. Глаголя Ангелом: срадуйтемися, яко обретеся изгибшая драхма. Иже вся мудре устроивыи, Господи слава Тебе.

Канон, глас 8-й

Песнь 1. Ирмос

В оду прошед яко по суху, из египетска зла избежав, израильтянин вопияше, Избавителю Богу нашему поем.

Запев: А нгеле Христов святыи, спаси мя грешнаго раба своего (поклон) .

Н еусыпаемаго хранителя души моей, и предстателя животу моему, и наставника от Бога даннаго ми, пою тя Ангеле Божии, Бога Вседержителя.

Запев. Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, помилуй мя грешнаго.

Х отяи всем человеком спастися, святыя Ангелы наставники и просветители, приставил еси Слове человеком, просвещая нас в страх Твой.

Запев Ангелу. Т мою нощи омрачаемаго, и мглою мрака покрываемаго страстей, светом покаяния озари мя, наставниче и заступниче и хранителю мой.

Слава. М ерзских помышлении во мне точит, наводнение тинное и мутное, и от Бога отлучает ум мой, еже посуши, о, заступниче мой.

И ныне. Богородичен. Т ишина еси Владычице и пристанище, волнующимся в пучине греховней, тем притекаю ко пристанищу ти, волнуемь пенами различных страстей.

Катавасия: И збави от бед рабы своя Ангеле Христов хранителю мой святыи, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон) . Г осподи помилуй (трижды с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

Н ебесному кругу, Верхотворче Господи, и Церкви Зиждителю, Ты мене утверди в любви Своей, желанием сыи край, верным утвержение Едине Человеколюбче.

Запев. З емленаго и кальнаго, и перстнаго смешения имех имение, тем земли приложихся. Но о, заступниче мой, и наставниче, и избавителю, обрати желание мое к небесным.

Запев. В нощи и во дни лукавыми делы моими прегорчеваю, и оскорбляю, и раздражаю тя. И не хотяща тя далече от мене стояти, поборника моего, сотворяю тя.

Запев. С корбию и унынию вина ти бываю, яко непокаянен пребываю, и неисправлен. Но даждь ми покаятися чисте, и радостна творити тя хранителя моего.

Слава. З ря невидимое Божие лице, на Небесех седящаго, и призирающа на землю разумно, и трястися ей творяща, моли спасти мя, святый Ангеле.

И ныне. Богородичен. У м и смысл и слово, дар Божии приях, яко да познав Дателя, делы почту добрыми. Аз же дар страстьми обезчестив, Спасу досадих, Владычице спаси мя. Катавасия.

Седален, глас 2-й. О т любве душевныя вопию ти, хранителю души моея, всесвятыи мой Ангеле, покрый мя и соблюди, от лукаваго ловления всегда, и к жизни настави небесней, вразумляя и просвещая, и укрепляя мя.

Слава, и ныне. Богородичен. Б огородице безневестная пречистая, яже без семене рождьши всех Владыку, Того со Ангелом хранителем моим моли, избавитимися всякаго недоумения, и дати умиление и свет души моей, и согрешением очищение, яже Едина вскоре заступающи.

Песнь 4. Ирмос

Т ы ми Христе Господь, Ты же и сила ми, Ты ми Бог, Ты ми радование. Не оставль недра отча, но милостию си нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову: силе Твоей слава Человеколюбче.

Запев. Н е помышляю Страшнаго Судища Спасова, в нем же хощу трепетен предстати, и дати слово о всяком деле же и слове, ни смерти яже безвестна, во уме ни мало приемлю, и неисправлен есмь. Наставниче мой не остави мене.

Запев. Б езумно вся злобы соверших измлада, и не престах тя заступника моего, делы неподобными оскорбляя, и стужая всегда. Но не разгневайся, но пожди и еще, вразумляя и просвещая и утвержая мя.

Запев. С лова Божия долготерпению подобяся, пришедша в покаяние призвати вся грешныя, и ожидающа самоволное исправление, и не понуждающа, и ты наставниче мой, на мне претерпев пребуди.

Слава. Д алече от Бога грех мя отрину, и древа животнаго изгна. Но Владыка мой Исус, прият мя милостивно, и всели мя. Аз же толику отметаю Его благость, еще же и оскорбляю тебе Божии Ангеле.

И ныне. Богородичен. Я ко воистину Господь воцарися, Царствие не отпадающее, и облечеся псаломски, из Тебе Богомати, в красное благолепие, плоть святую, ею же смерть прият, и разруши ея царство. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

В скую мя отрину, от лица Твоего Свете незаходяи, покрыла мя есть чюжа тма окаяннаго. Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи молютися.

Запев. Т я хранителя стяжав спребытна и сприятна, святыи Ангеле, соблюдающа, и спутьшествующа, спребывающа, и спасенная предлагающа ми непрестанно, кое прощение прииму неразумен сыи.

Запев. М нозем дерзновением Престолу предстоя Вседержителя, и сликовствуя у Царя твари, многим ми злым подати прощение, защитителю мой помолися.

Запев. М уки вся провидя и мучения ждущая мя, и ослепление и удаление мое, и страстей омрачение, милуя стенеши, и сетуеши и дряхлуеши печалию исполнен избавителю мой.

Слава. Н и единаго часа, ни единыя черты, и тех мнее, оставих тя, благодателя моего и хранителя, о мне порадоватися и возвеселитися и взыграти, грехми всегда смешаем.

И ныне. Богородичен. Н ово Младя в Тебе явися, неизследимыи и необыменныи, ставилом бездны, и горы мерилом поставль Владычице. Лики звездам исчитая, и капли дождя, и ветром дыхания меру положи. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

М олитву пролию ко Господу, и Тому возвещу печаль мою, яко зол душа моя наполнися, и живот мой аду приближися. Но молюся яко Иона, от тли Боже мой возведи мя.

Запев. С охраняй ополчаяся окрест мене, и находы востязая лукавых бесов. И тех звериная нападания, яже на мя нападающа всегда. Не оставляй сохранниче мой, тебе бо имам тепла заступника.

Запев. П речистое и благоуханное миро, не гнушайся моея смрадости, ни отступи от мене до конца. Но неотступен ми буди хранитель присныи. И солнце бо места смрадная преходя не оскверняется.

Запев. К апли слезоточныя источити, покрывающаго водами Слова превыспреняя Своя, благодать ми дати умоли заступниче мой, яко да теми очистится сердце мое, и узрит Бога.

Запев. Б езплотен яко чист и невеществен, предстоя Чистому и Невещественому, и к Тому стяжав великое дерзновение и присвоение. Того убо моли прилежно, душу мою спасену даровати ми.

Слава. Д а покрыет срам и студ, мерзская и смрадная, и темная лица вражия, егда убогая ми душа от тела разлучится. Ту же да покрыете наставниче мой, твои пресвященнеи криле.

И ныне. С вятых святейши Ангел, Херувим и Серафим вышши, землеретныи ми ум, земнаго и вещнаго желания превышьши покажи, от земли к небесней любви вознесши. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 4-й. О , предстателю нератныи страстныя ми души, и хранителю мой, и наставниче мой, от бед мя избавити, не презри всесвятыи Ангеле.

Икос. П омышляй убо душе моя смертныи час, и хранителя Ангела своего со слезами моли, да Владыку за тя умолит: на страшнем и будущем Суде, дондеже не постигнет кончина, и смерть горкая, и лютыи ответ, возопий всегда глаголя: не презри мене всесвятыи Ангеле.

Песнь 7. Ирмос

И же от Июдеи дошедше отроцы в Вавилон древле, верою утвержении, пламень пещныи попраша глаголюще: отец наших Боже благословен еси.

Запев. Т мы окрест нападающих на мя разбойник невидимых, ищущих душу мою исторгнути и восхитити, огненым си копием отгоняя державно, не оставляй помощниче мой.

Запев. Е гда хощет ми судити Судия и Бог мой, и осудити мя, осужденнаго внутреним судищем, прежде Суда того. Не забуди раба твоего, сохранителю мой.

Запев. З емлю имам матерь, и кал отца, праотца же персть, и сих сродство землю о всем зрю. Но даждь ми заступниче мой, воззрети когда на небесную доброту.

Запев. Я ко красен сыи добротою, яко сладок и весел, и солнцеобразен ум, светел предстани ми, осклабленным лицем, и веселым воззрением, егда хощу от земли взятися, наставниче мой.

Слава. Б лагосердия ради милости, человеколюбия премножеством многим, твоих крыл кровом хранителю мой, покрый мя изходяща от тела, не видети мерзская лица бесовская.

И ныне. Н ебесная врата, и спасеная дверь, лествице мысленная, по ней же Бог сниде, и человек взыде в Небесное Царство, его же сподоби мя улучити. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

С едмь седмицею пещь, халдейскии мучитель, благочестивым люте разжже. Силою же лучшею спасеных видев, Творцу и Избавителю вопияше: дети благословите, священнии воспойте, людие превозносите Его во веки.

Запев. П о Бозе тя получих от Бога заступника, и хранителя и помощника, и возбранника пресвятыи Ангеле. Тем не престай моляся, пестунствуя и наказуя, и уча подобным разумно, и просвещая ум мой, дондеже мя представиши Христу спасена.

Запев. Е гда поставятся престоли, и книги разгнутся, и Ветхии деньми сядет, и судятся человецы, и Ангели предстанут, и вострепещет земля, и вся потрясутся, твое человеколюбие явль на мне тогда, избави мя геены, Христа умолив.

Запев. Н ыне яко пчелы сот невидимо обыдоша мя, богомерзции бесове и убийцы, яко хищнии волцы, и яко лукавыя лисицы, окрест устрашающе. Но покрыи мя сохранниче мой, яко же покрывает орел птенцы своя.

Запев. О т очию слезы непрестанно текуща, неоскудны токи даждь ми, всего мя омывающа от верху и до ногу. Яко да паче снега убелену ризу облек покаянием, в чертог Божии вниду, тя почитая заступника моего.

Запев. Х ристов храм бывшее сердце мое, страстьми, свиней неразумных житие соверших. Но укрепи мя помощниче души моей, очистити сие. Окропити и покадити вонями и миром, мольбою и чистотою. Да паки будет Христу храм благоуханен.

Слава. Н аставниче и хранителю, заступниче и избавителю мой, неначаемыя ми души блюстителю, егда трубныи страшныи глас хощет мя воздвигнути на Суд, близ мене стани тогда тих и радостен, надеждею спасения отъемля ми страх.

И ныне. Богородичен. П ремногою благостию туне мя помилуй, милосердия источник рождьши: милости бо достойно не имам что Ти принести, благих бо моих никако же требуеши, яко благодавца и Спаса миру, неизреченно заченши Обрадованная. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

У страшися всяк слух, неизреченна Божия схождения, яко Вышнии волею сниде и до плоти, от девическаго чрева быв убо Человек. Тем же пречистую Богородицу вернии величаем.

Запев с поклоном. В идети ми тя одесную страстныя ми души предстояща, светла и тиха, заступника и сохранника ми, егда исчезает от мене дух мой нуждею, и ищуща мя объяти, горкия бесы отгоняюща.

Запев. Я ко святыи Божии слуга, и творя Его божественая хотения, много богатишися к Нему дерзновением святыи Ангеле. Тем тепле о мне Того моли, яко да спасен тобою, воспеваю заступление и покров ти.

Запев. В есь живот мой во мнозе претекох суете, и к концу приближихся, и молю тя хранителя моего, буди ми защититель, и возбранник нератен, егда прехожду мытарства, лютаго миродержца.

Запев: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, помилуй мя грешнаго (поклон) .

О долей моему злу, Исусе Единородныи Преблаже милосердием си, и безчисленаго множества, Твоего безплотнаго слуги, божественными молитвами, его же ми пристави измлада, яко Человеколюбец, хранителя.

Слава. В сю мою по Бозе спасения надежду возложих на тя, хранителя моего и властеля, и заступника: общую молитву о мне ко Христу сотвори, с молебники прием Ангельския лики, и с заступники.

И ныне. Богородичен. В ознеси рог верных, и низложи варварская шатания Богородительнице Марие, необорим спасающи сей град Твой, в нем же великое Твое имя, и многославное величается, и верно славится всеми Владычице чистая. Катавасия.

Молитва к своему Ангелу хранителю

А нгеле Христов святыи, спаси мя грешнаго раба своего (поклон) .

С вятыи Ангеле предстояи бедной ми души, и окаянному ми животу, не остави мене грешнаго, ниже отступи от мене за невоздержание мое. Не даждь места лукавому бесу, еже одолети ему моей немощи, смертнаго сего телесе. Укрепи бедствующую и худую мою руку, и настави мя на путь спасения. Ей святыи Ангеле Божии, хранителю и покровителю горцей моей души и телеси, вся ми прости, елико тя оскорбих во вся дни живота моего. И аще что согреших во днешнии день, покрыи мя в настоящую нощь, и сохрани мя от всякого искушения противнаго, да ни в коем гресе прогневаю Бога. И молися за мя ко Господу, да утвердит мя во страсе Своем, и достойна покажет мя раба Своея благости, аминь. (Поклон земной).

Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и заступлением святаго Ангела хранителя моего, и всех ради святых, помилуй и спаси мя грешнаго, яко Благ и Человеколюбец. А минь.